Együttműködő partner:
ICOMOS Magyar Nemzeti Bizottság Egyesület
A konferencia levezető elnöke:
CSANÁDY Pál (okl. építész, a Metszet főszerkesztője)
A felújítás soha nem egyszerű feladat, és jelentős mértékben a hozzáadott mérnöki tudáson múlik, hogy értéknövelő, értékteremtő beruházássá válik, vagy hamar avuló tönkremenő, sőt kárt okozó beavatkozássá. A konferencia a jogalkotástól az épületszerkezeti részletekig, az alapozástól a tetőig járja körbe a terület aktuális újdonságait, követhető példáit, elkerülhető buktatóit.
9:00 Kiállítás megtekintése, regisztráció, előadások:
CSANÁDY Pál (építész, főszerkesztő, levezető elnök, Metszet építészeti folyóirat): A felújítás változó elvei és gyakorlata
RÁDAY Mihály (Város- és Faluvédők Szövetsége – Hungaria Nostra elnöke, Kossuth-díjas alkotó): Településképi törvény és a műemlékek helyzete ma
NEMERE Judit (okl. építőmérnök, Prefa Hungária Kft.): Mitől jó a lemezfedés?
TAKARÓ Gábor (okl. építészmérnök, alkalmazástechnikai vezető, Terrán Tetőcserépgyártó Kft.): Tetőfelújítás viharálló cserépfedéssel
CSORDÁS Zoltán (ügyvezető, Colt Hungária Kft.): Energetikai felújítások és a levegőminőség
BEDEKOVITS Csaba (kereskedelmi vezető, Velux Magyarország Kft.): Élhetőbb életterek a tető alatt – napfénnyel és friss levegővel
11:10 Kávészünet
11:30 Előadások:
Dr. TÓTH Elek (címzetes egyetemi tanár, BME Építőanyagok és Magasépítés Tanszék): Tető és homlokzatfelújítások tanulságos hibái
FARKAS Imre okl. gépészmérnök, okl. épületfenntartási és felújítási szakmérnök, Dörken Kft.): Épületszerkezetek: régi épületek talajszint alatti kiszárítása
VERBA Péter (mérnök, alkalmazástechnikai tanácsadó, Yawal Alumíniumrendszer Képviselet): A jövő függönyfalai
HÜLBER Attila (termékmenedzser, LB Knauf Kft.): Speciális homlokzatfelújítási kérdések
SZATMÁRI Zoltán (alkalmazástechnikai mérnök-tanácsadó, Bachl Hőszigetelőanyag-gyártó Kft.): Utólagos hőszigetelés korszerű Bachl hőszigetelő anyagokkal
13:30 Kérdések, válaszok
Web: http://tervlap.hu/rendezveny/index/nev/felujitasi_seregszemle
MÉK (2016/135): 1,5 pont