Mit is mondtak volna az első rakétafejlesztők Dorsánszky Adrienn rakétáit látván? Vélhetően mérgesek lettek vagy megijedtek volna. Miért is ne? Hiszen ők a helyváltoztatásnak egy a szállítóeszközök szempontjából forradalmian új technológiára épülő fajtáján fáradoznak. Most pedig egyszerűen csak itt vannak ezek a szupergyors rakéták – amik tulajdonképpen semmi másra sem jók, mint hogy nagy távolságokat a lehető leggyorsabban tegyenek meg – itt vannak bronzba öntve, mintha csak ősi idők mementói lennének, megmozdíthatatlanul, repülésre képtelen. Emberfelettien nagy helyett nevetségesen kicsik. Ami az iróniára a szarkasztikus pontot felteszi, az nem más, mint az alkotó neve: Adrienn – az Európai Űrkutatási Hivatal rakétái pedig az Ariane névre hallgatnak. Továbbá a műalkotás a Mars projekt címet viseli, akárha ezekkel a bronzszobrokkal el lehetne jutni a vörös bolygóra. Mennyi valóság sikerülhet félre egy műalkotásban? Úgy tűnik, hogy Dorsánszky művében ezt a kérdést vetette fel. Ez ugyanis minden izgalmas alkotás meggyőződésünket húsbavágóan firtató kérdése.
/Christian Zillner/
2024. november H K S C P S V 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 - küldés...