Archív

semmi sem semmi

Válogatás az EKF Vizuális Művészeti Tanszék hallgatóinak munkáiból
Kiállítás

2015. június 19. 18:00

Kurátor:
SZÉPLAKY Gerda (esztéta)

Megnyitja:
GAÁL József (képzőművész)

Kiállítók:
BÁCSI Stella, BARÁTH Anna, BAZSIK Anna, BORBÁS Márton, CSORBA Dóra, EGERVÁRI Júlia, FEHÉR Anna, FEHÉR Zsanett, FEJES Soma Bogát, HEGEDŰS Eszter, HEISZMANN Bernadett, HORTOBÁGYI Tamás, HUSZÁR Dávid, JUHÁSZ Éva, KIRÁLY Gergő, KIS-PRUMIK Zoltán, LIPKOVICS Péter, MÁTRAI Júlia, NAGY Krisztina, NÉGYESI Ádám, NYILAS Ágnes, OLÁH Dóra, OSGYÁN Gergő, OZSVÁTH Sára, PISZMÁN Lilla, SÜLYI Diána, SZALAI Eszter, SZENOGRÁDI Szabina, SZITÁS Brigitta, TÓTH András, TÖRÖK Zsolt

Grafikai arculat:
BERTHÓTY Ágnes, BORBÁS Márton

Zene:
GULYÁS Levente (gitár) és ANDRÁSI Gergő (bass)

A kiállítás az EKF VMT hallgatóinak a 2014–15-ös tanévben készített műveiből ad válogatást, melyen keresztül bemutatja egyúttal magát a Vizuális Művészeti Tanszéket is. Az itt folyó képzés a képzőművészet három alapvető területét fedi le: a festészeti-grafikai, a szobrászati, valamint a tervezőgrafikai és az ezzel szervesen együttműködő intermediális alkotási módokat. A tanszék sajátosságát a szobrászaton belül hangsúlyos szerephez jutó természetművészet szakirány jelenti, amely nemcsak a magyarországi, hanem a nemzetközi művészeti képzésben is egyedülálló. A válogatás kiemelt figyelmet szentel az itt készült alkotásoknak.
Az EKF vizuális művészeti képzésében részt vevő hallgatók munkái a semmi jelentésének két végletéről egyaránt tanúskodnak. Egyszerre üt át rajtuk az élet kérdésein merengő, érett ember gondolkodása, aki metafizikai összefüggéseket tár fel minduntalan a létezés hátterében, és a gyermek naivitása, aki a legjelentéktelenebb dolgokra a legmélyebb őszinteséggel tud rácsodálkozni. A két véglet közötti ingadozás tulajdonképpen a művészlét alapját jelenti – jó úton járnak hát az itt bemutatott, művésszé válni akaró fiatalemberek, ha szívüket, lelküket, gondolataikat mindkét irányba kinyitják. Semmi sem semmi – a címadó mű, NAGY Krisztina konceptualista munkája szemlélteti ezt legérzékenyebben: ha nem vesszük is észre a színtelen festéket az áttetsző damilon, az attól még ott van, és csak arra vár, hogy a belőle kibomló „lényegtelen üzenet” egy véletlen pillanatban előttünk végre feltáruljon. /SZÉPLAKY Gerda/

Megtekinthető: 2015 06 28

  • 11242795_10203756050013891_1923339990795129646_o

  • 13

  • heiszmann_Bernadett_ TIMO

  • IMG_3408

  • IMG_3275