Az új eszközöknek – a kollázsnak és a montázsnak – szigorúan vett értelemben nincs különleges technikájuk. Nem igényel olyan kisebb vagy hosszabb előtanulmányokat, mint mondjuk a rézmetszés, vagy a fémnek domborítással való alakítása.(…)
De csak az tud képet varázsolni, legyen az akár használhatatlannak látszó kacathalmaz, akinek van üzenete, akinek van meglátása a világról. A kollázs, mint eszköz, így szolgálhatta a radikálisan új gondolatoknak és érzelmeknek új és radikális megjelenési formáit a kubisták esetében is.
Ma már természetesen nem a klasszikus módszereket kell, hogy használjuk. A képek digitalizálásával és a különböző programok lehetőségének igénybevételével soha nem látott módon, milliméter pontossággal tudjuk meghatározni a motívum helyét, és ugyanilyen pontossággal tudjuk szabályozni a tónusok érzékenységét. Összefoglalva, a legelképzelhetetlenebb módon tudjuk összerakni és szétszedni a képet és mindezt variálni. /Kovács Keve/